بسته بندی کالا
14 ژوئن , 2017 301
بسته بندی کالا

بسته بندی یک کالا باید دارای ویژگی های خاص باشد. اگر بسته بندی را در سه مرحله ی بسته بندی اولیه – بسته بندی ثانویه – و نیز بسته بندی برای حمل و نقل تقسیم بندی نماییم، می توان چنین اذعان نمود که بسته بندی اولیه که در برگیرنده محصول برای مصرف می باشد، بیشتر نیازمند به زیبایی و استحکام کافی با توجه به مشخصات کالا و همچنین مکان مصرف خواهد داشت. به هر حال کاهش هزینه ی بسته بندی از عوامل مهم در کاهش قیمت تمام شده ی محصول خواهد بود .ابزارهای معمول بسته بندی نظیر کارتن، پلاستیک، پاکت، سلوفون، مقوا و کاغذ، صندوق و جعبه، بطری های پلاستیکی و شیشه ای، قوطی های فلزی و آلومینیومی و … بسیار متداول می باشند و بدین جهت برای حفظ و ماندگاری کالا و محصول، حمل و نقل، شرایط آب و هوایی، خواص فیزیکی و شیمیایی، احتمال دزدی، کاهش کرایه حمل بار، خدمات پس از فروش، مطالعه ی بسته بندی و دسته بندی کالاهای صادراتی توسط کارتن، جعبه، صندوق، بشکه، کیسه، عدل و … بسیار با اهمیت می باشد.